Din cele 28 de modele eligibile pentru candidatura la World Car of the Year 2014, au mai rămas doar jumătate în cursa pentru marele premiu. De fapt, pentru premiul de ”Maşina Anului în lume”, precum şi pentru cele 4 categorii suplimentare ale acestei competiţii.
Finalişti ”World Car of the Year 2014”:
Dacă iniţial BMW avea trei modele eligibile, juriul a decis ca în cursă să rămână doar două, micul Seria 2 ”renunţând” în favoarea fratelui mai mare Seria 4 şi a maşinii electrice BMW i3.
În schimb, cei de la Toyota cel mai probabil au rămas cu un gust amar, deoarece ambele modele ale japonezilor (Corolla şi RAV4) au fost excluse de pe lista scurtă. Şi coreenii se pot simţi nedreptăţiţi, deoarece Hyundai i10 şi KIA Soul nu mai au şanse în cursă.
Dintre cele 12 modele finaliste, cele mai mici şanse le au Citroen C4 Picasso, Jeep Cherokee sau Lexus IS, în timp ce modelele germane sunt foarte bine cotate. Interesant, şi Mazda3 sau Peugeot 308 (finaliste şi în competiţia europeană Car of the Year 2014) au destule şanse.
Finalişti categoriei ”World Car Design of the Year 2014”:
Surprinzător, modelul VW XL1, produs într-o serie limitată şi având un preţ exclusivist, a fost ales printre finaliştii acestei categorii, unde şi nonconformistul BMW i3 ridică multe semne de întrebare, date fiind alegerile mai convenţionale ale juriului în anii precedenţi.
Pariurile multora se îndreaptă spre Mazda3 şi Mercedes-Benz C-Class, şanse destul de bune având şi Lexus IS şi Cadillac CTS, în timp ce monovolumul francezilor Citroen C4 Picasso se poate plasa pe o poziţie destul de sus.
Finaliştii categoriei ”World Performance Car of the Year 2014”:
Această categorie poate produce multe surprize, deoarece juriul nu ia în considerare doar performanţele reci ale maşinilor, ci şi caracteristici ţinând de imagine şi priză la public.
Prin urmare, cele mai mari şanse le au ori modelele foarte proaspete, precum Alfa Romeo 4C sau Mercedes-Benz CLA 45 AMG (care au surprins foarte plăcut presa de specialitate până acum), dar şi modele cu un nume greu, precum vedeta americană Chevrolet Corvette, ”baronul german” Porsche 911 Turbo sau popularul VW Golf GTI.
Vorbim de o categorie a orgoliilor foarte mari, unde câştig de cauză îl au, de obicei, brandurile cu o reputaţie foarte mare în acest domeniu. Deci nu ar fi surprinzător ca să vedem câştigător detaşat noul Mercedes-Benz S-Class.
Totuşi, mai au şanse noul BMW X5, dar şi Range Rover Sport, în timp ce modelele Maserati sau Cadillac intră la categoria ”politically correct”, pe ideea de a da un imbold de imagine americanilor de la GM sau noului trust Fiat-Chrysler.
Finaliştii categoriei ”World Green Car of the Year 2014”:
Lista maşinilor ecologice este foarte scurtă, ceea ce nu e un lucru lăudabil pentru această competiţie, în condiţiile în care lume auto are nevoie de o promovare mai accentuată a domeniului maşinilor verzi.
Cele mai mari şanse le are BMW i3, singura maşină complet electrică din această listă, rstul viind maşini hibride. O surpriză nu foarte mare ar putea fi Mitsubishi Outlander PHEV, primul SUV hibrid plug-in de pe piaţă, în timp ce Audi e-gas ar putea fi interesant datorită utilizării pe post de carburant a gazului, care a devenit mult mai atractiv pentru multe companii auto.
VOI CARE CREDEŢI CĂ VOR FI CÂŞTIGĂTORII CELOR 5 CATEGORII WCOTY 2014?